Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Anonieme analytische cookies om het gedrag van bezoekers na te gaan en de website aan de hand van deze gegevens te verbeteren. Daarnaast worden ook marketing cookies gebruikt door derden om gepersonaliseerde advertenties te tonen. Ook wordt er gebruik gemaakt van deze cookies om integratie met social media mogelijk te maken. Denk aan video's op Youtube of functionaliteiten van Facebook.

Kwaliteit in de gezondheidszorg door samenwerking en innovatie

De evolutie van zorginkoopstrategieën

maandag 07 maart 2011 | alle publicaties

Ook zorgverzekeraars begeven zich langzaam maar zeker op het dunne ijs van kwaliteit van

zorg. Waarom doen verzekeraars dit en hoe doen ze dit? Terwijl de legitimiteit om zich uit te

spreken over kwaliteit van zorg nog niet ruimhartig aan hen wordt gegund. De reclamespotjes

op radio en tv over allerhande exclusieve polissen met de laagste premies ondergraven het

geloof van veel zorgverleners in de goede bedoelingen van de verzekeraar. Het afsluiten van een

Vegapolis met een tegoedbon van € 100 bij de vegetarische slager is natuurlijk een heftige

marketinguiting die weinig met de zorg te maken heeft. Uiteindelijk gaat het dus om het om

geld, hoor je iedereen denken. Of gaat het toch om kwaliteit? Aldien Poll belicht de

inkoopstrategie van zorgverzekeraars.

Zal ik u bellen of mailen?